بازاریابی و تبلیغات دچار تغییرات زیادی شده است

مدیر لزوماً با قوانین بازاریابی دیجیتال آشنا نیست و فقط ممکن است با اینستاگرام یا برنامه های طراحی پست و داستان آشنا باشد و بر اساس آزمایش و خطا نکاتی را آموخته باشد، اما مشاور کسی است که از دیجیتال مارکتینگ آگاهی دارد. بر اساس گفته Forrester Research در چند سال گذشته همراه با رشد اینترنت و برقرار شدن اینترنتهای پرسرعت 4G و 5G در دنیا تقاضا برای متخصصین دیجیتال مارکتیگ حداقل 2 برابر شده و در ایران نیز با توجه به رایج شدن اینترنت و دسترسی مناطق محروم مانند روستاها به اینترنت میزان تقضا برای شغل دیجیتال مارکتینگ بالا رفته.

ویدئوها میتوانند ۸۰ درصد توجه مخاطبین بالقوهی شما را جذب کنند. با توجه به موارد گفته شده نتیجه میگیریم که مخاطب بدون مزاحمتهای بصری و محتوایی، مطالعه مطلب را به طور کامل انجام میدهد. مطالعه و ارزیابی بیو صفحات، بررسی هشتگ ها، نوع محتوا و رفتار مخاطبان، زمان و تعداد پست در روز و میزان رشد آن ها. زمان مناسب را برای مشاهده هر نوع محتوا انتخاب کنید. صرف نظر از نوع شغل ، یا حتی صرف نظر از اینکه یک فرد فروشنده یک محصول یا خدمات است یا یک شرکت ، دیجیتال مارکتینگ به هر حال مشتری و فروشنده را به هم وصل خواهد کرد.

این سبک از باریابی برای کسب و کارهای بسیار بزرگ و با صرف هزینههای بسیار زیاد همراه خواهد بود و عملاً کسب و کارهای کوچک امکان چنین بازاریابی را ندارند. بخشی از مسئولیت شما به عنوان یک مشاور دیجیتال مارکتینگ، استفاده از خدمات Google Ads برای تبلیغات و ترقی محصولات و یا خدمات در بستر پلتفرمهای گوگل از جمله موتور جستجوی گوگل که از محبوبترین موتورهای جستجوی اینترنت در سطح جهان است، میباشد. کمپین های تخفیف، حراج، مسابقه، کمک های خیریه، معرفی محصولات جدید و هیجان انگیز، بررسی محصولات و موارد دیگر به شما کمک می کند تا مخاطبان خود را برای خرید متقاعد کنید.

این دوره، کوتاه مدت است و نقطه ضعف آن این است که برای دریافت گواهینامه باید نمرهی شما بالاتر از ۸۰ باشد، در غیر این صورت باید مبلغی را برای مدرک این دوره پرداخت کنید. 11. کسانی که که از شغل دوم خود ناراضی هستند. به عنوان مثال، با بررسی برچسب ها و صفحات رقبای خود، می توانید مخاطبان مورد نظر خود را بررسی و تعریف کنید. اگر از ایمیل مارکتینگ استفاده می کنید باید بدانید که از چه راه هایی و چگونه با مخاطبتان در ارتباط باشید به صورتی که آن را آزار ندهید. در نهایت، پیروان خود را با تکنیک های بازاریابی اینستاگرام، از ایجاد محتوای خلاقانه تا استفاده از اینفلوئنسرها، به مشتری تبدیل کنید.

شما میتوانید از Push Notification نیز برای یادآوری سایت یا ریتارگتینگ استفاده کنید. این ابزار دیجیتال مارکتینگ با استفاده از مدل تقسیم درآمد کار می کند. این نرم افزار از دو منظر می تواند برای شما مفید باشد: گاهی فقط برای تبلیغات و جذب مشتریان بیشتر استفاده می شود و گاهی برخی از مشاغل عمدتا از طریق اینستاگرام اداره می شوند و هیچ فعالیت رسمی خارج از فضای مجازی ندارند. اگر بتوانید به ازای کلمات کلیدی مهم در صفحه اول گوگل باشید دو مزیت بسیار بزرگ نصیبتان خواهد شد.

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ دو عنصر جدانشدنی هستند. اگر تمرگز خود را بر روی تکنیکهای ربایشی مانند سئو، شبکههای اجتماعی و تولید محتوای یک سایت گذاشته باشید، باید گفت به هزینه چندانی نیاز ندارید. بازاریابی با پیامرسانها: استفاده از اپهای پیامرسان مانند واتساپ، تلگرام و حتی قسمت چت خصوصی شبکههای اجتماعی روشی مناسب برای انجام تبلیغات، بازاریابی و ارتباط با مشتریان محسوب میشود. بلکه شما حتی می توانید تبلیغات خود را در اپلیکیشن های موبایلی نیز به نمایش در آورید. اگر شما هم یک کسب و کار در اینستاگرام دارید یا عموماً در حال برنامه ریزی یک کسب و کار سودآور در اینستاگرام هستید، نمی توانید به تنهایی مدیریت حساب خود را انجام دهید و باید یک مشاور توانمند، ماهر و مسلط اینستاگرام برای راهنمایی داشته باشید.

تعریف مهم دیگری که برای آن وجود دارد این است که بازاریابی یک فرآیند مدیریتی است که کار آن، شناسایی، پیشبینی و برآورده کردن نیازهای مشتریان به روشی سودآور است. PPC روشی برای هدایت ترافیک به وبسایت به ازای مبلغی است که بابت هر بار کلیک روی تبلیغ شما پرداخت میشود. به این تکنیک که بتوان مخاطب را ترغیب کرده تا تبدیل به مشتری شود، بازاریابی محتوایی گفته میشود.

مشاور کسی است که می داند چه محتوا، چه زمانی، چگونه و تحت چه شرایطی تولید می شود، در چه زمانی، در چه پلتفرمی و چگونه آن را بررسی می کند! تسلط بر روش های دریافت تبلیغات موثر در اینستاگرام و همچنین توانایی بررسی صفحات تأثیرگذار و انواع صفحات تبلیغاتی، از نظر کیفیت فالوورها و تاثیر تبلیغات آن ها در اینستاگرام. افزایش فالوورها به صبر و البته زمان نیاز دارد. بر ترفندها و راه های افزایش نرخ مشارکت در اینستاگرام مسلط باشید. این مجموعه تا به امروز سعی داشته تا با بهرهگیری از تجربه و دانش بهروز نیروهای خود، تا جایی که میتواند محدودیتهای ایجاد شده برای ایرانیان در عرصههای بینالمللی را از بین ببرد و همچنان به این راه خود ادامه خواهد داد.

تنها راه توسعه کسب و کار شما، مشورت با یک متخصص و مشاور بازاریابی در اینستاگرام است. تجارت در اینستاگرام نیز میتواند پیشنهاد بسیار خوبی باشد، چرا که این شبکه اجتماعی امروز تبدیل به یکی از محبوب ترین پلتفرم های موجود در بستر اینترنت شده و روز به روز به تعداد کاربران جدید و کاربران فعال آن افزوده میشود، به طوری که انتظار میرود به زودی آمار کاربران فعال در اینستاگرام مرز یک میلیاد نفر را نیز رد کند.

اینستاگرام بستر بسیار خوبی برای تبلیغ انواع مشاغل است. امروزه با گسترش اینستاگرام، محیط رقابتی در این برنامه بسیار تنگ شده است و وجود انواع مختلف حساب ها با انواع محتوا، ایجاد حساب کاربری در این برنامه را دشوار و تقریباً تخصصی کرده است. فعالیت جدی در این پلتفرم دیگر به یک اندازه نیست، اما با تخصص الگوریتم های اینستاگرام، برای افراد عادی که سابقه مدیریت حساب جدی ندارند نیز بسیار دشوار می شود. اما چگونه کاربران را به این کار تشویق کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید