دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟

فیسبوک و اینستاگرام پلتفرمهای موبایل محور هستند. یعنی در عمل اینستاگرام کاملا موبایل محور است. با توجه به همهگیری و توسعه کسبو کارها به سمت دیجیتالی شدن، نیاز به متخصص بازاریابی دیجیتال کاملا مشهود است. شاید باور نکنید، اما یکی از کانال های دیجیتال با بالاترین بازده سرمایه گذاری است که آن را به راهی ارزشمند برای دستیابی به اهداف و اهداف تعیین شده تبدیل می کند. اینستاگرام بالاترین نرخ تعامل را در شبکه های اجتماعی دارد. از آنجا که ۸۰% گشت و گذار در شبکه های اجتماعی روی تلفن های همراه صورت می گیرد بدون شک حضور در این پلتفرم و در این جایگاه امری حیاتی است.

فقط خواستم قبل از اینکه راجع به مزایای دیگر اینستاگرام صحبت کنم، ذهنیتی درباره پتانسیل بالای تعداد مشتریان پلتفرم داشته باشید. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال نام اصطلاحی است که امروزه بسیار رواج پیدا کرده است و دیگر کمتر کسی را میبینیم که نام آن را نشنیده باشد. به اشتراک گذاری محتوای ویژوال بهترین روش برای معرفی خودتان است و روشی است که با آن می توانید با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنید. نکته: از استوری های اینستاگرام برای ایجاد کلیپ های جذاب استفاده کنید که پشت صحنه کسب و کار شما را نشان دهد و به کمک آن بتوانید انسان بودن و پرسونالیتیِ پشت برند تان را به دیگران نشان دهید.

و از دیدگاه کسب و کار، گفتن یک داستان جالب روشی فوق العاده برای ایجاد ارتباط احساسی با مخاطبین است. همکاری در فروش یکی دیگر از روش های دیجیتال مارکتینگ است که به ازای جذب هر مشتری، مبلغ مشخصی به فرد جذب کننده پرداخت می شود. البته این ارزشگذاری اصلا دقیق نیست و اعتباری ندارد، چرا که هر متر مربع زمین در شهری مانند نیویورک با یک متر مربع در صحرای آفریقا یا هر شهر دیگر برابر نیست.

یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می دهد به طور مداوم موارد مختلف را امتحان کنید و مطمئن شوید که هرگز پول خود را برای کانال هایی که عملکرد خوبی ندارند، هدر نمی دهید. به عنوان مثال اگر شما یک رستوران دارید می توانید در استوریهای خود به مشتری های خود نشان دهید که چگونه هر روز از مواد تازه برای درست کردن غذا استفاده می کنید. استوری های اینستاگرام روشی ایده آل برای نشان دادن پشت صحنه کسب و کار است. هر قدر حضور شما در اینستاگرام بیشتر باشد احتمال دیده شدن کسب و کار شما توسط مشتریان بالقوه بیشتر خواهد بود.

اما آیا میدانید مردم در باره برند شما چه چیزی را در اینستاگرام پست میکنند؟ در واقع مخاطبین اینستاگرام نسبت به برند ها و محتوای پست شده توسط برندها عکس العمل بهتری نشان میدهند. عظیم مدیا توانسته است در این مدت زمان کوتاه رشد خوبی داشته باشد و این نشان دهنده ی تخصص و تعهد کاری آنها است. بر اساس دادههای ویلاستاتس، بزرگترین نهنگهای اتریوم بهطور متوسط حدود ۵۲ میلیارد شیبا اینو دارند و این میم کوین پس از اتریوم، دومین سرمایهگذاری گسترده و بزرگ این نهنگها است. علاوه بر این، مثالهایی کاربردی از کسبوکارها، مصاحبهها و تحلیلها ارائه میدهد که برای درک صحیح دیجیتال مارکتینگ ضروری است.

فروش و خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجتال در حال حاضر یکی از خدماتی است که رابکس به مشتریان خود ارائه می دهد. بنابراین اینستاگرام پلتفرمی فوقالعاده برای تعامل با فالورها است که باعث می شود خریداران مجدد به صفحه شما سر بزنند. نکته: از هشتگ هایی که رقبای شما در اینستاگرام استفاده میکنند برای تحت نظر داشتن عملکرد رقبا استفاده کنید تا بتوانید همیشه یک قدم از آنها جلوتر باشید. نکته: می توانید از ابزار جستجو در برنامه Iconosquare استفاده کنید تا ببینید مردم درباره برند شما چه می گویند و چه هشتگ هایی مرتبط با برند شماست.

آمار درباره پست های تبلیغاتی اینستاگرام نشان میدهد که ۷۵ درصد کاربران اینستاگرام نسبت به این تبلیغات عکس العمل نشان می دهند و روی دکمه خرید یا تماس با ما کلیک می کنند. ۷۵ درصد کاربران اینستاگرام کسانی هستند که نسبت به تبلیغات و محتوای گذاشته شده در اینستاگرام عکس العمل نشان می دهند.

یک از راه هایی که شما می توانید به کمک آن ترافیک سایت خود را بالا ببرید تبلیغات کلیکی است. در کل چه برای دیجیتال مارکتینگ چه به هر دلیلی، بهتره این اپلیکیشن روی تلفن همراهتون باشه هر چند وقت یه بار که پنج دقیقه وقت دارید بهش سر بزنین. شاید به جرات بتوان گفت که این شاخه از مهم ترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ می باشد.

به این موضوع فکر کنید… با استفاده از تصاویر زیبا می توانید برند خود را در اینستاگرام به دیگران بهتر شناسانده و همچنین میتوانید از تصاویر زیبا در خبرنامه ها، ایمیل ها و وبلاگ های خود استفاده کنید. اگر بیزینس شما در اینستاگرام حضور نداشته باشد آیا میتوانید به این مشتری ها دسترسی داشته باشید؟

اگر شما صاحب کالا یا خدمات هستید و میخواهید ارتباط مؤثرتری با مخاطبین خود داشته باشید، بیشک حضور شما در رسانههای دیجیتال مخصوصا در سال آینده یعنی 1401 ضروری است. در پادکست مارکتینگ می توانید از زیرصدا استفاده کنید و همچنین از لحن خود طوری استفاده کنید که کاربر احساس شما را بفهمد. بنابراین خبرنامه ها فقط به سراغ افرادی می روند که می خواهند آنها را در صندوق ورودی خود ببینند. حتی اگر مردم در اولین بازدید و در اولین کلیک خرید نکنند، با اطلاعات به دست آمده از آن ها می توانید آن ها را از طریق تبلیغات آتی Retarget کنید و در نهایت با ارسال محتواهای مختلف آنها را به خریدار تبدیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید