سئو سفینه
آکادمی سئو سفینه: آموزشگاه سئو و سازنده ابزارهای سئو سایت
وقتی یک کیورد به صفحه تبدیل شد؛ میتوانید برای آن صفحه، مشخصاتی مانند عنوان، آدرس صفحه، لینکهای خروجی و… را وارد کنید. با سوءاستفادههایی که از انکرتکست انجام گرفت گوگل نسبت به انکر تکست بسیار حساس شد. بنابراین برای استفاده از انکر تکستها باید نکات مهمی را مد نظر قرار دهید. الگوریتم پیجرنک اولین الگوریتم گوگل برای بررسی لینکها و شناخت ارزش صفحات بود و البته هنوز هم پایه اصلی الگوریتمهای گوگل است. برای سنجش سرعت صفحه و core web vitals میتوان از ابزارهای pagespeedinsight یا gtmetrix استفاده کرد. به خاطر اهمیتی که سرعت صفحه دارد، گوگل برای سنجش سرعت صفحه، معیارهای خودش را ارائه کرد و نام آنها را core web vitas گذاشت.
وبمستر وبسایت بخاطر بی احتیاطی آدرس صفحه اصلی را در فایل robots.txt قرار داده بود و disallow کرده بود و صفحات سایت ایندکس نمیشدند. در ساخت نقشه سایت باید به این نکته توجه کنید؛ فقط لینک صفحاتی را در نقشه سایت قرار دهید که دوست دارید رباتهای گوگل آنها را خزش و ایندکس کنند. با تکنیک ۸ نقطه؛ مطمئن میشوید صفحه شما از نظر استفاده از کلمات کلیدی بهینه است. ایده اصلی تکنیک ۸ نقطه این است که ما در ۸ نقطه مهم صفحه حتما باید از کلمه کلیدی استفاده کنیم. اینکه ما محتوای بی هدف تولید کنیم هیچ سودی برای ما ندارد.
سرعت سایت از نظر گوگل یک فاکتور رتبهبندی است و جزو سیگنالهای تجربه کاربری است. ضمن اینکه باید طوری نوشته شود تا در نتایج گوگل؛ کلیک خور خوبی داشته باشد و CTR صفحه را بالا ببرد. یعنی کاربران از سایت شما خارج شوند و روی یک نتیجه دیگر کلیک کنند. در سایدبار صفحات که معمولا در صفحات مقاله استفاده میشوند، به جدیترین و مهمترین مقالات مرتبط لینک بدهید. این باعث می شود مقالاتی که جدید منتشر میشوند از سایدبار لینکهای زیادی دریافت کنند و اعتبار مناسبی کسب کنند.
این الگوریتم ها به صورت مستمر توسط گوگل بهروزرسانی میشوند و اهداف مختلفی را مدنظر دارند. اصلیترین هدف، ارائه پاسخی دقیق و شفاف به سؤالات کاربران است. در واقع با استفاده از الگوریتم های جستجوی گوگل، کاربران میتوانند با وارد کردن کلمه یا جملهای که برایشان مهم است، به سرعت به نتیجه دلخواه خود دسترسی پیدا کنند. از آنجا که مقالات سایتهای محتوا محور؛ معمولا برای کلمات کلیدی لانگتیل درست می شوند بهینهسازی آنها آسانتر است. کافی است سئو On-page که در بخش تولید محتوا توضیح دادم را رعایت کنید. لینکهای ساختاری؛ لینکهایی هستند که تقریبا در تمام صفحات سایت تکرار میشوند و میتوانند اهمیت یک صفحه را برای موتورهای جستجو و کاربران مشخص کنند.
گام دوم ما در ساختارسازی سایت استفاده صحیح از لینکهای ساختاری است. برای ساختارسازی حرفه ای سایت از نظر سئو؛ مراحل زیر را انجام دهید. برای خوشهسازی کلمات کلیدی با استفاده از کبوتر، کافی است مراحل زیر را انجام دهید. در ادامه به تعدادی از مشخصات کلمات کلیدی بذر پرداختهایم. یکی از دلایلی که به این کلمات کلیدی بذر گفته میشود این است که مانند یک بذر رشد میکنند و شاخ و برگ میگیرند. بعضی از این الگویتمها الگوریتمهای هستهای گوگل هستند که مبنای سیستم رتبهبندی گوگل هستند و بعضی دیگر در جهت بهبود نتایج جستجو بوجود آمدهاند.
با استفاده از چکلیست میتوانید نکات مهمی که در طول آموزش آموختید را به صورت قدم به قدم پیادهسازی کنید. در این بخش ۳ راهکار میآموزید تا با استفاده از آنها محتوایتان را شبکههای اجتماعی طوری به اشتراکگذاری کنید تا شانس ایندکس بیشتری داشته باشند. همچنین چکلیستهایی برای ساخت و سئو on-page هر کدام از مقالات در اختیار شما قرار میگیرد. گوگل با استفاده از الگوریتمهایی که دارد میتواند معنای جستجوها را درک کند. بنابراین صفحاتی در نتایج جستجو رتبه بهتری خواهند گرفت که برای سیستم معنایی گوگل بهتر بهینه شده باشند.
منوی اصلی در ساختار سایت نقش حیاتی دارد و لینکهایی که در منوی اصلی قرار میگیرند باید کاملا فکر شده و حساب شده باشند. اما در ادامه من یک سیستم استاندارد URL به شما میگویم که روی ۹۰٪ از سایتها میتوان پیادهسازی کرد تا سایت از لحاض پیکربندی آدرس صفحات مشکلی نداشته باشد. پس با توجه به نتایج؛ هدف جستجو را تشخیص داده و به لندینگپیج مناسب اختصاص دهید. از زمانی که عملیات سئو روی یک وبسایت انجام میشود تا زمانی که به اهداف مورد نظر برسید حداقل ۴ ماه یا در بعضی حوزههای پر رقابت تا ۱۸ ماه هم زمان میبرد. نرخ تبدیل در سئو؛ درصدی از افرادی است که از طریق سئو وارد وبسایت شدهاند و تبدیل به خریدار یا عضو سایت شدهاند.
خزنده ها از یک صفحه وب شناخته شده آغاز می کنند و تمام پیوند های داخلی و خارجی به صفحات مرتبط را بررسی می کنند. در واقع این خزنده ها می توانند بفهمند که هر صفحه درباره چیست و از نظر معنایی چه ارتباطی با صفحات دیگر دارد. با این حال، مطمئن شوید که کلماتی که برای لینک دادن استفاده میکنید در واقع مربوط به سایتی است که کاربر به آن منتقل میشود. سعی نکنید همه چیز را در یک محتوا بگنجانید و سعی نکنید ده ها کلمه کلیدی را هدف قرار دهید. همانطور که شروع به نوشتن محتوای خود میکنید، اهمیت همراهی با موضوع را در نظر داشته باشید و کلیدواژهای را که انتخاب کردهاید هدف قرار دهید. ژاکت دارای 6 فاز توسعه در سمت محصول با تیم قدرتمند فنی و تیم کارکشته و با تجربه بازاریابی برای افزایش سهم بازار حداکثری خود است.
روش کار در این تاکتیکها این است که محتواهایی دقیقا با هدف کسب بکلینک درست میکنید و سپس به وبلاگنویسان حرفهای اطلاع میدهید تا به شما بکلینک بدهند. یکی از ترندهایی که سالها است در مجامع سئو بینالمللی روی آن بحث میشود؛ ساخت بکلینک با تولید محتوا است. چنانچه یک وبسایت تعداد زیادی لینک فالو دریافت کرده باشد ولی تعداد بسیار کمی لینک نوفالو دریافت کرده باشد کمی برای گوگل شک برانگیز است. البته تاکتیکهایی که در ادامه مشاهده خواهید نمود؛ هم برای ساخت بکلینک فالو است و هم نوفالو. البته ثبت نقشه سایت الزامی نیست و برای سایتهایی که کمتر از ۵۰۰ صفحه دارند خیلی مهم نیست چرا که گوگل به راحتی میتواند صفحات را خزش و ایندکس کند. بعد از اینکه هدف جستجوی یک کلمه کلیدی را شناختید؛ حالا وقت آن است که پاسخ پرسش کاربر را بدهید.
خیلی از افراد که شروع به یادگیری سئو میکنند، تنها گزینه مدنظرشان این است که سئوکار شوند و پروژه انجام دهند یا در یک شرکت به عنوان متخصص سئو استخدام شوند. در حالی که سئو راههای بسیار زیادی برای درآمدزایی دارد. من مهدی محمدی هستم و از شما دعوت میکنم تا پایان آموزش رایگان و صفر تا صد سئو با من همراه باشید. در این تقویم محتوا میتوانید نویسنده و سازنده صفحه را نیز مشخص کنید و تاریخ نشر هر کدام از صفحات را نیز مشخص کنید. همچنین بخشی وجود دارد که میتوانید تعیین کنید برای این صفحه آیا باید بکلینک گرفته شود یا خیر. ضمن تشکر از شما؛ انتخاب هر یک از پلنهای ابزار کبوتر، به منزله موافقت شما با قوانین و مقررات سایت سفینه است.
با تحلیل همین آمار میتوان به این نتیجه رسید که با رشد یک پلهای در نتایج گوگل؛ میتوان ۳۰% ترافیک بیشتری کسب کرد. اگر میخواهید به سطح جدیدی از سئو برسید از دورههای آموزشگاه سئو سفینه استفاده نمایید. با استفاده از این فیلترهای متنوع میتوانید خیلی سریع به هر کیورد یا صفحهای که نیاز داشتید دسترسی پیدا کنید. گوگل تاکید کرده، صرف داشتن اسکیما مارکآپ در رتبهبندی تاثیری ندارد. مثلا از زمانی که مرورگر درخواست دسترسی به یک صفحه را به سرور ارسال میکند تا زمانی که صفحه را بارگیری میکند. سایتهای مختلف حدود ۲۰۰ فاکتور رتبهبندی را لیست کردهاند.
علاوه بر گوگل؛ ساختار بهینه سایت به کاربران سایتتان نیز کمک میکند اراتباط بهتری با سایتتان برقرار کنند. بعد از ماهها تحقیق و کدنویسی موفق شدیم در آکادمی سئو سفینه ابزار سئو کبوتر را برای این کار طراحی کنیم و بعد از آن امکانات دیگری نیز به ابزار سئو کبوتر اضافه کردیم. گام اول در تحقیق کلمات کلیدی یافتن ایدههای اصلی است که قرار است از دل آنها هزاران کلمات کلیدی در بیاید و برای شما جذب ترافیک کنند. اما تعدادی از الگوریتمها گوگل بسیار مهم هستند و فاش شدن آن ها به کیفیت نتایج جستجو هم کمک میکند که در ادامه آنها را نام میبرم و توضیح کوتاهی از هر کدام می دهم. در ابزار سئو کبوتر ممکن است هزاران کیورد وارد کنید، اما فقط ۲۰۰ صفحه درست کنید.
قبل از اینکه وارد خلاصه آموزش سئو شویم میخواهم شما را با رویکردهای درآمدزایی از سئو آشنا کنم. البته پیشنهاد من این است دروس بالا را به صورت گام به گام طی کنید تا یادگیری بهتر و کاملتری داشته باشید. در غیر این صورت میتوانید خلاصه نکات مهم دروس را در ادامه این صفحه بیاموزید. از آنجا که نتیجهگرا بودن دوره برای من بسیار مهم است و میخواهم شرکتکنندگان در دوره نتیجه بگیرند، ابزارهای زیادی را تست کردم اما ابزاری که مد نظرم بود را پیدا نکردم. هر نویسنده میتواند با آدرس ایمیل خود وارد ابزار کبوتر شود. بدینترتیب میتوانید به صورت کامل ساختار سایتتان را شبیهسازی کنید.
شما می خواهید نام تجاری برندتان در هر جایی که مردم جستجو می کنند به نمایش درآید. به این ترتیب، برخی از افراد سعی کرده اند نام «بهینه سازی موتور جست و جو» یا همان سئو سایت را به معنای «بهینه سازی تجربه جست و جو» تغییر دهند. این نوع سئو سایت برای موفقیت وب سایت شما بسیار مهم و اساسی است. سومین مورد مهم در افزایش سرعت سایت، بهبود مکانیسم کش شماست. با توسعه یافته بودن کشینگ پیشرفته، امروزه میتوان به صورت هوشمند و بهینه به صورت کامل کشینگ را برای سایت ها راه اندازی کرد. این مورد باعث صرفه جویی در منابع سرور و بهبود سرعت سایت می شود.
چنانچه مصاحبههای خوبی انجام دهید و منتشر کنید؛ احتمالا بکلینکهای مناسبی دریافت خواهید کرد. مثلا در حوزه کشتی و فوتبال مجلات خوبی بودند که علاوه بر خبر؛ تحلیلهای خوبی نیز مینوشتند. اما امروز متاسفانه؛ اکثر سایتهای محتوایی؛ فقط اخبار را ترجمه میکنند و منتشر میکنند. نکته مهم در لینکسازی با رپورتاژ این است که صفحات دستهبندی مهم اولویتبندی شوند و برای آنها رپورتاژ تهیه شود. بنابراین ما یک محصول و یک محتوا داریم با ۲ آدرس و این یعنی محتوای تکراری. خوشبختانه مدیران سایتهای فروشگاه اینترنتی خیلی بیشتر به فکر سئو وبسایتشان هستند.
دوره پیشرفته سئو سفینه دارای ۱۰ ماژول است که به صورت گام به گام طراحی شده است. برای تعدادی از ماژولها، آپدیتهایی ارائه شده است و در آینده هم آپدیتهای جدیدتری ارائه خواهد شد. من در این دوره آموزش سئو تمام تلاشم را کردهام تا بتوانم شما را به سطح جدیدی در سئو برسانم. امیدوارم از این مجموعه آموزش سئو حرفه ای که به صورت رایگان، صفر تا صد و کامل ارائه شد، لذت برده باشید. در این صفحه سعی کردم ابتدا یک مسیر مشخص برای یادگیری سئو ترسیم کنم تا به صورت گام به گام آن را دنبال کنید.
این ابزار به کیلومتری دیگر ابزارهای سئو پیشی میگیرد و به انتخاب کلمات کلیدی، تحلیل رقبا و بهینهسازی کمپین های تبلیغاتی کمک میکند. With بهترین کار توسعه عمدههای سئویی است که برای بازدید کردن سایت شما بصورت طبیعی صورت میگیرد، که این ابزار برای دستیابی به همین هدف کاربرد زیادی دارد. در ابزار سئو کبوتر امکانی وجود دارد که میتوانید از بین کیوردهایی که هدف جستجوی یکسان دارند، یک کیورد را به صفحه تبدیل کنید و دیگر کیوردها را به آن اختصاص دهید. بنابراین؛ کلمات کلیدی که هدف جستجوی یکسان دارند در اطلاعات مربوط به صفحه نمایش داده میشوند تا وقتی صفحه در سایت شما ساخته شد روی این کیوردها نیز کار شود. گوگل برای پیدا کردن محتوا در وبسایتها و رتبهبندی محتواها از لینک استفاده میکند.
در صورتی که طبق گفته گوکل؛ استفاده اشتباه از پاپآپها میتواند تاثیر منفی در رتبه صفحه داشته باشند. نکات بسیار ظریفتری مانند تعداد جملات، اتصال جملات به یکدیگر، تعداد پاراگرافهای مربوط به هم و… وجود دارند که فقط کافی است رعایت کنید و نتیجه شگفتانگیز آن را ببینید. در این بخش؛ ما سئو On-page را به دو بخش تقسیم کردهایم. ابتدا اطلاعات دوره را به دقت ببینید و چنانچه نیاز به مشاوره پیش از خرید داشتید روی دکمه زیر کلیک کنید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
در آخر توجه داشته باشید برای موبایل معیار موبایلفرندلی بودن، گوشیهای موبایل هوشمند است و تبلت نیست. استفاده از پروتکل رمزنگاری SSL اخیرا خیلی در سئو مهم شده است. به طور مشخص schema markup میتواند ۲ مزیت مهم برای سایت شما به همراه داشته باشد. بیشتر افراد schema markup را مساوی با ستاره و FAQ در نتایج گوگل میدانند. به نظر من فایل robots.txt بیشتر از مزایایی که دارد؛ ضرر دارد.
این یعنی هر جستجویی که در گوگل انجام میشود یکی از ۴ دلیل بالا را دارد. بنابراین هر صفحهای که در یک وبسایت و با هدف کسب رتبه در گوگل درست میشود باید دقیقا بر اساس هدف جستجوی کاربر درست شود. کاربرانی که از طریق موتورهای جستجو وارد وبسایت میشوند خیلی راحتتر تبدیل به مشتری میشوند. از اینجا به بعد است که وبسایتهای زیادی برای کسب رتبه برتر و جایگاه بالاتر و دیده شدن توسط کاربر در آن جستجو با هم رقابت میکنند. آن وبسایتها میخواهند وقتی این عبارت در گوگل جستجو میشود؛ در صدر نتایج باشند.
اگر جزئیات این الگوریتمها فاش میشد؛ احتمالا خیلی از افراد کیفیت را رها میکردند و فقط به دنبال پاس کردن معیار الگوریتمها بودند. گوگل الگوریتمهای بسیار زیادی دارد و این الگوریتمها آپدیت و بروزرسانی میشوند. اکثر متخصصین سئو جزو سئوکارهای کلاه خاکستری قرار میگیرند. متخصصین سئو نسل جدید کلماتی مثل خرید گلدان را به کلمه گلدان ترجیح میدهند چون نرخ تبدیل بالاتری دارد. همانطور که در تصویر بالا میبینید ممکن است در یک جستجو؛ به قدری اسنیپتهای اضافی در SERP وجود داشته باشد که حتی رتبه اول هم CTR بالایی نتواند کسب کند. دروس زیر به صورت گام به گام طراحی شدهاند و با کلیک بر روی هر سرفصل به صفحه آن درس هدایت خواهید شد.
این ابزارها علاوه بر اینکه گزارشهای دقیقی به شما ارائه میدهد، توصیه های خاصی برای بهبود عملکرد صفحات نیز ارائه می دهد. اگر بیش از یک وبسایت را مدیریت می کنید، ابزارهای سئو می توانند به شما کمک کنند عملکرد هر سایت را ارزیابی کنید. اسکیما مارکآپ کدهای نشانهگذاری است که با آنها میتوان اجزای مختلف و البته مهم صفحه را برای گوگل و سایر موتورهای جستجو مشخص کرد. Schema markup بخشی از سیستم معناگرایی گوگل نیز میباشد. چنانچه رباتهای گوگل درخواست خزش ارسال کنند ولی صفحه شما ارور داشته باشد و نتوانند صفحه را خزش کنند نیز این یک عدد به بودجه خزش سایت شما اضافه میکند. اما اکنون با اضافه شدن سیستم معنایی گوگل، گوگل میتواند کلمات مرتبط با کلمه کلیدی صفحه را نیز تشخیص دهد.
با این روش، تبلیغات به دقت فقط برای کسانی نمایش داده می شود که بتوانند به آن علاقه مند باشند و احتمال خرید آن ها بالاتر است. همچنین، این روش به شرکت ها این امکان را می دهد که برای هر تبلیغ، یک بودجه مشخص قرار داده و کنترل کلی بر تبلیغات خود داشته باشند. در درس ۰ به ۸ روش واقعی و استاندارد درآمدزایی از سئو اشاره کردم. همچنین میتوانید در قسمت پایین با سرفصل دروس و خلاصهای از مطالب آشنا شوید. ما این دوره را به افراد و سازمانهایی توصیه میکنیم که مصمم به یادگیری هستند و در ضمن به آموزشهای ما اطمینان کامل دارند.
هر نوع وبسایتی دارید میتوانید از لوکال سئو استفاده کنید. کسب نتیجه از لوکال سئو به مراتب آسانتر و سریعتر از سئو سنتی است. وقتی استراتژیهای لوکال سئو را آموختید وقت آن است که دقیقا بیاموزید هر کدام برای چه نوع وبسایتی مناسب است. لوکال سئو یک فرصت است و برای تمام وب سایتها کاربرد دارد. فقط کافی است بدانید چگونه باید از این فرصت استفاده کنید. در این ماژول با نظرات متخصصین رسمی گوگل در مورد سوشیال سیگنال آشنا میشوید و سپس میآموزید چگونه باید از سوشیال سیگنال استفاده کنید.
هر کمپین با توجه به بودجهای که وبسایتها دارند قابل استفاده است. Regular expression یا regex یکی از امکانات فوقالعاده کاربردی و جدید سرچکنسول است. با استفاده از این امکان شما میتوانید؛ گزارشهای بسیار تخصصی و موشکافانهای از منوی پرفورمنس دریافت کنید. ضمن اینکه در این ماژول؛ از ۲ اکانت واقعی گوگل سرچ کنسول برای آموزشها استفاده شده است. ماژول گوگل سرچ کنسول؛ دارای ۲۱ درس پایه است و در صورتی که آپدیتی ارائه شود به این ۲۱ درس اضافه خواهد شد. در این ماژول یک برگه تقلب اکسل دریافت خواهید کرد که در آن مشخص کردهایم هر کدام از صفحات سایت چه نوع کد اسکیمایی باید داشته باشد.
در این ماژول با استفاده از فرمول رابط؛ قیف فروش را در سئو شبیهسازی کردهایم و تمام جستجوها را به ۴ بخش تقسیم کردهایم. یکی از مهمترین مفاهیم در افزایش درآمد وبسایت شناخت قیف فروش است. به علت گسترده بودن مباحث؛ سئو تکنیکال یکی از مواردی است که حتما باید با چک لیست مدیریت شود. در این ماژول شما چک لیست سئو تکنیکال دریافت خواهید کرد. لینکهای خراب لینکهایی هستند که باعث بوجود آمدن صفحات ۴۰۴ میشود.
گام اول این است که خروجیهای اکسلی که از کیوردپلنر و ابزارهای دیگر گرفتیم را وارد ابزار سئو کبوتر کنیم. سئو Search engine optimization (SEO) به معنی بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو است. در صفحه زیر میتوانید لیست محصولات آموزشی، ابزارها و خدمات آکادمی سئو سفینه را ملاحظه بفرمایید. این فایل اکسل این قابلیت را دارد که مجددا وارد ابزار سئو کبوتر شود. در این فایل اکسل تمام نکاتی که نویسنده نیاز دارد تا صفحه را بسازد قرار دارد. گوگل مجموعهای از ابزارهای بروز و رایگان را ارائه می دهد که برای سئو مفید هستند.
در متن نیز، باید به نحوی از کلمات کلیدی استفاده شود که هم خوانایی و روانی متن حفظ شود و هم کلمات کلیدی به خوبی درک شوند. در آدرس صفحه نیز، کلمات کلیدی مربوطه را وارد کنید تا مراحل پیدا کردن صفحه توسط کاربران ساده تر و سریعتر شود. در آکادمی سئو سفینه به شما کمک میکنیم سئو جدید را بیاموزید و رتبههای وبسایت خود را در گوگل ارتقا دهید. اگر یک وبسایت دارید، سئوکار، وبمستر یا دیجیتال مارکتر هستید و میخواهید با فراگیری سئو درآمد خود را افزایش دهید آموزشگاه سئو سفینه مناسب شماست. موتور جستجو یک وبسایت است مانند سایر وبسایتها اما امکانات بسیار بیشتر و گستردهتری ارائه میدهد. موتورهای جستجو میلیاردها محتوا را بررسی میکنند و هزاران عامل را ارزیابی میکنند تا مشخص کنند کدام محتوا بهترین پاسخ را به جستجوی کاربران میدهد.
برای رباتهای گوگل فرانتاند (frontend) صفحات سایتتان که خروجی HTML دارند مهم است. سئو تکنیکال؛ فرآیند بهینهسازی سایت مطابق با استانداردهای گوگل است. لازم به ذکر است ما اطلاع دقیقی از کلمات معنایی (از نظر گوگل) نداریم و نمیدانیم مثلا برای کلمه جلوبندی خودرو؛ از نظر گوگل چه کلماتی مرتبط است. البته راهکارهایی برای معناگرایی وجود دارد که تا حدی اثبات شده هستند و در ادامه به آنها میپردازم. البته بعضی از افراد صفحه مقاله را تبدیل به زبالهدان میکنند!
در نهایت میتوانید صفحات را به موضوعات مورد نظر اختصاص دهید. ابزار سئو کبوتر؛ اولین ابزاری است که برای کلمات کلیدی فارسی هزاران کلمه کلیدی مرتبط ارائه میدهد. کافی است یک کلمه کلیدی وارد کنید تا هزاران کلمه کلیدی گوگلی (گوگلساجست) را در همان موضوع و به صورت گروهی دریافت کنید. برای قرارگیری در نتایج طبیعی نیاز نیست به گوگل یا هر وبسایت دیگری پولی پرداخت کنید. تنها لازم است صفحات سایتتان را برای کلمه کلیدی جستجو شده بهینه کنید.
هدف از بازاریابی اینترنتی افزایش درآمد از طریق اینترنت است. این حجم جستجو و البته تراکنش مالی باعث شده است افراد پی به اهمیت سئو ببرند و به دنبال یادگیری سئو و بهینهسازی سایتشان برای موتورهای جستجو باشند. سئو از آنجا شروع میشود که یک انسان (کاربر) در گوگل یا سایر موتورهای جستجو؛ نیاز یا سوال خود را جستجو میکند. سئو یا SEO مخفف سه کلمه Search Engine Optimization و به معنای بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو است. با این حال، هر اقدامی که برای کسب و کار شما انجام می شود، اهمیت دارد.
برای اینکه در سایتتان صفحات تکراری بوجود نیاید باید تمام آدرسهای سایتتان را از آدرس بدون https به حالت https ریدایرکت ۳۰۱ کنید. سایتتان کوچک است و نمیخواهید خیلی آن را توسعه دهید و شاید سالی ۱۰ صفحه به صفحاتتان اضافه میشود. اما اسکیما مارکآپ استفاده و منافع بسیار بیشتری برای وبسایت دارد. برای تست سرعت سایت بر اساس این معیارها میتوانید از google pagespeedinsight یا gtmetrix استفاده کنید. فرض ما این است که دو دستهبندی بالا تقریبا محتوای مشابهی دارند.
بعد از الگوریتمهای mobile freindly و mobile first index موبایل فرندلی بودن سایت مهمتر شد. البته توجه داشته باشید قبل از اینکه از این کد استفاده کنید مطمئن شوید آدرسهای https روی سایت شما قابل دسترس است. مثلا یک سایت شرکتی یا پزشکی یا چیزی شبیه به اینها دارید و نمیخواهید به صورت مداوم محتوا تولید کنید. اگر سایتتان وردپرسی است؛ کافی است از افزونههای زیر در سایتتان استفاده کنید و سایر افزونههای اسکیما را حذف کنید. در ادامه توضیح میدهم برای هر کدام از این پلتفرمها چگونه باید از اسکیما مارکآپ به صورت اصولی استفاده کنید. این استثناها در ۲ حالت بوجود میآیند و روش مدیریت آنها متفاوت است که در ادامه خواهید آموخت.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/