همگام بهبود نرخ تبدیل
۱۲+۱ روش موثر برای افزایش نرخ تبدیل به پیشنهاد مدیران موفق
مهمترین توصیه ما به شما این است که به جای ترس از ردشدن، با کلمهی نه دوست شوید. طبق تحقیقات 82% از مشتریان انتظار دارند که فروشندگان بلافاصله به درخواست آنها پاسخ دهند (منبع). این مسئله به قدری اهمیت دارد که دیوید آهرن از کمپانی Mid Florida Material Handling میگوید که راز افزایش نرخ تبدیل در همین سرعت پاسخگویی به مشتریان است. برخلاف نرخ کلیک، نرخ تبدیل به شما میگوید که چند درصد از ترافیک شما در واقع کاری را انجام میدهند که میخواهید انجام دهند. میتوانید همه کلیکهایی را که میخواهید بخرید، اما اگر این کلیکها تبدیل نشدند، مشکلی پیش آمده است.
شبکههای اجتماعی میتوانند به عنوان یک ابزار قدرتمند برای جذب ترافیک و بهبود نرخ تبدیل مورد استفاده قرار گیرند. با ایجاد محتوای جذاب و تعامل با کاربران در شبکههای اجتماعی میتوانیم ارتباط نزدیکی با مخاطبان برقرار کنیم و آنها را به وبسایت خود هدایت کنیم. همچنین، استفاده از تبلیغات هدفمند در شبکههای اجتماعی میتواند به جذب مخاطبان جدید و افزایش نرخ تبدیل کمک کند. نرخ تبدیل به افزایش درصد مشتریانی که به مشتری دائمی تبدیل می شوند، اشاره دارد. با توسعه نرخ تبدیل، کسب و کار ها می توانند به بهینه سازی عملکرد خود و افزایش درآمد هایشان بپردازند.
با افزایش رقابت در فضای دیجیتال، بهینهسازی نرخ تبدیل به یک اولویت استراتژیک برای کسبوکارها تبدیل شده است که میتواند تاثیر مستقیمی بر درآمد و رشد کسبوکار داشته باشد. از همین رو در این مطلب به صورت کامل این مفهوم و راههای بهبود آن را بررسی خواهیم کرد. پرسونای خریدار (Buyer Persona) نمایهای خیالی از مشتری ایدهآل یک کسب و کار است. با داشتن درک درستی از مخاطبان خود، میتوانید وبسایت و استراتژیهای بازاریابی خود را به گونهای طراحی کنید که نیازها و خواستههای آنها را برآورده سازد. با اجرای راهکارهای مطرح شده در این مقاله، کسب و کارها میتوانند نرخ تبدیل خود را بهبود بخشند و بازدهی سرمایهگذاریهای بازاریابی خود را افزایش دهند. هدف نهایی از بهینهسازی نرخ تبدیل، ایجاد تجربهای مثبت و موثر برای کاربران و تبدیل آنها به مشتریان وفادار است.
مورد دیگر برای کسب و کار های آنلاین، که در آن تبدیل، در واقع فروش است، اعمال می شود. برخلاف برخی از معیارهای تجاری و بازاریابی، درک نرخ تبدیل نیاز به تعریفی از “تبدیل چیست” دارد. هرچند برخی تبدیل ها به فروش مستقیم منجر نمی شوند (به اصطلاح میکروتبدیل)، اما همچنان مهم هستند، زیرا پیشرفت کاربران در مسیر قیف فروش را نشان می دهند. با گسترش روزافزون تجارت الکترونیک و افزایش تنوع دستگاهها و پلتفرمهای آنلاین، رفتار و نحوه تعامل مشتریان با برندها پیچیدهتر شده است. اما امروزه، عوامل مختلفی مانند سلیقه شخصی، عادات مختلف و نظرات دیگران در تصمیمگیری مشتریان نقش دارند. برای اینکه کاربران به شما اعتماد کنن و از شما خرید کنن، میتونید از روشهای مختلفی مثل نمایش نظرات مشتریهای قبلی، ارائه گارانتی و … استفاده کنید.
با توجه به نظر دکتر ماکان آریا پارسا افزایش بازدهی سرمایه گذاری از دیگر مزایای بهبود نرخ تبدیل است. با توسعه نرخ تبدیل شرکت ها قادرند سرمایه گذاری های خود را بهبود ببخشند و بازدهی بیشتری را از آن ها کسب کنند. همانطور که ذکر شد افزایش نرخ تبدیل به معنای جذب مشتریان بیشتر، افزایش فروش و درآمد است. این امر می تواند منجر به افزایش سودآوری شرکت و افزایش ارزش سهام آن شود. همانطورکه ذکر شد بهبود نرخ تبدیل یکی از مهم ترین اهدافی است که هر کسب و کار اینترنتی باید به آن توجه کند. از دید دکتر ماکان آریا پارسا افزایش نرخ تبدیل به معنی افزایش درآمد و ارتقای موفقیت کسب و کار است.
با توجه به فروشگاه و تحلیل دادههای خود میتوانید روشهای خلاقانه و متنوعی را برای بهبود این معیار برگزینید. پس فقط معطوف به این روشها نباشید و با تفکر در کسب وکارتان راههای بیشتری را خلق کنید. امروزه ابزارهای هوش مصنوعی به CRO کمک میکنند تا تجربه کاربری را به طور فردی سازگار کنند. این ابزارها با تحلیل دادههای کاربر، ترجیحات و رفتارها، میتوانند محتوا و طراحی را برای هر کاربر شخصیسازی کنند. بهینه سازی نرخ تبدیل به معنی شناسایی موانع موجود بر سر راه تبدیل کاربران به مشتری و اعمال تغییرات برای رفع این موانع است.
همچنین، انواع روشهای خرید را ارائه بدهیم و اجازه دهیم تا کاربران بدون عضویت در سایت و بهعنوان مهمان بتوانند خریدشان را تکمیل کنند. در سایت ماز به این اشاره میشود که بهینهسازی نرخ تبدیل یک فرایند پنج مرحلهای است. اگر مغازهدار بخواهد بهینهسازی نرخ تبدیل (Conversion Rate Optimization) را انجام بدهد، در واقع نرخ تبدیلش را بهبود بخشد، بدون اینکه لازم باشد مغازهاش را جابهجا کند. در پاسخ ممکن است بگوییم چون موبایل دستشان بوده است یا اینکه ویترینمان جذابیت ندشته است. اگر شما هر نوع تبلیغات پرداختی را انجام میدهید (گوگل ادز، تبلیغات Bing و غیره)، باید ترافیک خود را به یک صفحه فرود اختصاصی ارسال کنید. دلایل بسیار خوبی برای انجام این کار وجود دارد، اما بزرگترین دلیل آن، بهینهسازی صفحه است.
با استفاده از اطلاعات مربوط به مشتریان خود، می توانید آنها را بر اساس معیارهای مختلفی مانند سن، جنسیت، موقعیت مکانی و سابقه خرید، تقسیم بندی کنید. این ابزارها به شما امکان میدهند تا به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته در دسترس مشتریان خود باشید. این ابزارها به شما امکان میدهند تا بر اساس رفتار مشتریان، ایمیل های مختلفی برای آنها ارسال کنید. به عنوان مثال، می توانید به مشتریانی که سبد خرید خود را رها کرده اند، یادآوری ارسال کنید یا به مشتریانی که برای مدت طولانی از شما خرید نکرده اند، تخفیف ویژه پیشنهاد دهید. فضاهای شبکههای اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، رویدادهای بازاریابی و تماسهای سرد همگی میتوانند به عنوان بسترهایی برای ایجاد تبدیلهای مؤثر عمل کنند. آنها همچنین نسخهای از صفحه را آزمایش کردند که علاوه بر نظرات مشتریان، لوگوی شرکتهایی که این نظرات را ارائه داده بودند، نیز در آن گنجانده شده بود.
بدون شک، میزان و درصد بازدیدکنندگانی که به مشتری احتمالی تبدیل شدهاند، در تعیین موفقیت و رشد یک شرکت نقش اساسی دارد. به عنوان مثال، نرخ تبدیل ابتدا میزان اثربخشی تیم بازاریابی یک شرکت و تلاشهای آن را برای ایجاد محتوای آنلاین جذاب ارزیابی میکند. این ارزیابی به تیم بازاریابی کمک میکند تا بفهمند که تا چه اندازه توانستهاند بازدیدکنندگان را ترغیب کنند که به مشتریان بالقوه تبدیل شوند. وقتی میخواهید کاربران را هدایت کنید تا اقدام موردنظرتان را انجام دهند، وقتی میخواهید مشارکت آنها را بالا ببرید و اطلاعات اضافی دریافت کنید، از ابزارهای AI برای افزایش نرخ تبدیل سایت بهره ببرید. مشتریها هنگامی که بتوانند محصول را آزمایش کنند و مطمئن شوند که به کارشان میآید، حتما از شما خرید میکنند. بنابراین اگر امکانش را دارید حتما یک نسخهی رایگان آزمایشی به مشتریانتان ارائه دهید.
خبر خوب این است که ردیابی و استفاده از نرخ تبدیل شما را در گروه نسبتاً نخبه بازاریاب آنلاین قرار میدهد که میتواند یک مزیت رقابتی بزرگ برای شما ایجاد کند. در تبلیغات مزاحم، ما بیش از 2000 حساب Google Ads را مورد بازرسی قرار دادهایم و دریافتیم که 42٪ از تبلیغکنندگان Google Ads هیچگونه تبدیل را ردیابی نمیکنند. یک نرخ تبدیل واحد وجود ندارد که بتوان برای موفقیت در صنعت تبلیغات موبایل تعریف کرد، اما تحقیق در مورد معیارهای صنعت و انتظارات خاص برای تبدیل عمودی میتواند کمک کند. میتوانید از این تحقیق برای مقایسه این ارقام با عملکرد کمپینهای تبلیغاتی داخلی خود در بین مجموعه کانالها و تبلیغکنندگان استفاده کنید. زیرا که بخشهایی اختصاصی و مجزا در خصوص پاسخ به پرسشهای کاربران عزیزمان تدارک دیدهایم.
نرخ تبدیل به سادگی با در نظر گرفتن تعداد تبدیل ها و تقسیم آن بر تعداد کل تعاملات تبلیغاتی قابل ردیابی به یک تبدیل در همان دوره زمانی محاسبه می شود. با آزمایش A/B میتونید دو نسخهی مختلف از یک صفحه رو با هم مقایسه کنید و ببینید که کدوم یکی نرخ تبدیل بالاتری داره. این کار به شما کمک میکنه تا بهترین نسخهی ممکن رو برای وبسایت خودتون انتخاب کنید. تمامی این نرخ تبدیلها در نهایت با تحلیل باید بهبود پیدا کنند تا کسب وکار شما مسیر درست را طی کند. مثلاً با شبکههای اجتماعی یا از سئو، گوگل ادز و تبلیغات بنری افراد را به سایتمان بکشانیم.
ادغام فناوریهای هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (Machine Learning) در تحلیل دادهها در حال انقلاب در نحوه درک و پیشبینی رفتار مصرفکنندگان توسط کسبوکارها است. این فناوریهای پیشرفته امکان تحلیل و مدلسازی پیشبینانه پیچیدهتری را فراهم میکنند که در نهایت با ارائه تجارب بسیار شخصیسازیشده، نرخ تبدیل را افزایش میدهند. قبل از آغاز سفر تحلیل دادهها، کسبوکارها باید اهداف واضحی را تعیین کنند. درک اهداف خاص، خواه افزایش فروش، بهبود حفظ مشتری، یا بهبود تجربه کاربری باشد، فرایند تحلیل را هدایت کرده و اطمینان میدهد که تلاشها با نتایج مطلوب همراستا هستند. هر چه تجربه کاربری (UX) سایت شما بهتر باشد، نرخ تبدیل کسب و کارتان هم بهتر خواهد شد. در واقع تجربه کاربری، همان عواطف، احساسات و تجربیاتی است که مخاطب در اثر تعامل با کسب و کار، محصولات و خدمات شما کسب میکند.
دانستن اینکه چند درصد از کاربران شما اهدافی را که منجر به خرید از شما میشود، انجام میدهند، به شما امکان میدهد موفقیت سایت یا برنامه خود را بسنجید و زمینههای پیشرفت را مشخص کنید. اما نرخ تبدیل دقیقاً چیست و چگونه کار میکند؟ در این مقاله، ما این اصطلاح مهم بازاریابی را تعریف کرده و به مزایای آن اشاره خواهیم کرد. به عنوان مثال، اگر یک سایت فروشگاهی در هر ماه 200 بازدیدکننده دریافت کند و 50 فروش داشته باشد، نرخ تبدیل 50 به 200 تقسیم میشود، یعنی 25٪. برای بهبود سئو وب سایت خود و بهینه سازی نرخ تبدیل از خدمات وب تمیم استفاده کنید. همچنین با توسعه نرخ تبدیل، شرکت ها می توانند رقابت پذیری خود را در بازار تقویت کرده و با جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی، رشد و توسعه بیشتری را تجربه نمایند. در نتیجه توسعه نرخ تبدیل می تواند به شرکت ها کمک کند تا سرمایه گذاری های خود را به صورت بهینه تری مدیریت نمایند و بازدهی بالا تری را از آن ها به دست آورند.
اهمیت بهبود نرخ تبدیل در عصر دیجیتال به دلیل رقابت بسیار بالا در بازار و افزایش تعداد رقبای هر شغل فراوان است. با افزایش نرخ تبدیل، هزینه های بازاریابی نیز کاهش پیدا می کند و بهینه سازی سرمایه گذاری ها میسر می شود. برای توسعه نرخ تبدیل از روش های مختلفی از جمله بهبود تجربه کاربری، ارائه محتوای جذاب و ارتباط فعال با مشتریان استفاده می گردد. بنابراین توسعه نرخ تبدیل یکی از عوامل کلیدی برای کسب و کار ها و رشد و موفقیت در دنیای دیجیتال است. یکی از موثرترین روشها برای بهبود تجربه کاربری و افزایش نرخ تبدیل، همدلی با مشتریان است. بهعنوان یک صاحب کسبوکار یا تیم بازاریابی، باید خود را بهجای مشتری قرار دهید و از منظر آنها به سایت یا خدمات خود نگاه کنید.
از طریق بینشهای مبتنی بر داده، کسبوکارها میتوانند روندها و الگوهای نوظهوری را شناسایی کنند که تصویری واضحتر از ترجیحات مشتریان و فرآیندهای تصمیمگیری آنها ارائه میدهد. با ترسیم سفر کامل مشتری (از آگاهی اولیه تا خرید نهایی) بازاریابان میتوانند نقاط تماس حیاتی را شناسایی کنند که بر تصمیمات مصرفکننده تأثیر میگذارند. یکی از ترفندهای روانشناسی برای افزایش نرخ تبدیل، سادهسازی اولین گام برای کاربر است. وقتی از بازدیدکنندگان میخواهید که برای محصول یا خدمات شما ثبتنام کنند، باید این فرایند را تا حد امکان ساده و سریع کنید. بهعنوان مثال، به جای درخواست از آنها برای پر کردن فرم طولانی و پیچیده، تنها از آنها بخواهید که یک آدرس ایمیل وارد کنند. این کار باعث میشود که بازدیدکننده احساس کند وارد یک فرایند ساده شده است و پس از این مرحله، احتمال اینکه بقیه فرم را تکمیل کند بسیار بیشتر میشود.
نرخ تبدیل بالا نیز مساوی با موفقیت کاری شما در مسیر مدیریت یک وبسایت خواهد بود. نرخ تبدیل بسته به کیفیت ترافیک، صنعت، تجارت، کالاهایی که میفروشید و حتی عملکرد تبدیل خاصی که ردیابی میکنید بسیار متفاوت است. در نتیجه، در حالی که می توانید آمار گسترده نرخ تبدیل را در آنجا پیدا کنید، در نهایت آنچه که به عنوان نرخ تبدیل مناسب برای شما واجد شرایط است، خاص کسب و کار و کمپین بازاریابی شما خواهد بود. نرخ تبدیل یک روش موثر برای مقایسه و تضاد عملکرد چندین کانال تبلیغاتی است. همانند مثال بالا، نرخ تبدیل به ویژه هنگام اجرای خرید کاربر تلفن همراه از اهمیت ویژهای برخوردار است زیرا میتواند موفقیت هر کمپین را بسنجد. همچنین میتوان از آنها برای تعیین انتظارات ROI در هنگام مقیاسبندی یک کمپین استفاده کرد.
طراحی و پیادهسازی فراخوان به اقدام موثر یکی از کلیدیترین عناصر در افزایش نرخ تبدیل است. دکمههای کال تو اکشن باید به گونهای طراحی شوند که توجه کاربر را جلب کنند و او را به سمت انجام عمل مورد نظر هدایت کنند. رنگ، اندازه و موقعیت قرارگیری این دکمهها باید با توجه به اصول روانشناسی رنگ و رفتار کاربر انتخاب شود. متن فراخوان به اقدام نیز باید شفاف، مستقیم و برانگیزاننده باشد و ارزش پیشنهادی را به خوبی منتقل کند. استفاده از عباراتی که حس فوریت و کمیابی را القا میکنند میتواند به افزایش کانورژن ریت کمک کند.
این تعاملات شخصی سازی شده، نه تنها باعث افزایش وفاداری مشتریان میشود، بلکه به آنها احساس ارزشمندی میدهد. مشتریان راضی، احتمال بیشتری دارد که مجدداً از شما خرید کنند و شما را به دیگران نیز توصیه کنند. بنابراین باید همیشه هم نرخ تبدیل کلی و هم نرخ تبدیل اقدامات مختلف را مدنظر داشته باشید تا به بهبودهای خالص و مثبت دست یابید، بدون اینکه صرفاً تبدیلها را از یک بخش به بخش دیگر انتقال دهید. تغییرات ساده ای مانند به روزرسانی پیامهای تبلیغاتی یا بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ممکن است نوساناتی در نرخهای تبدیل ایجاد کنند. برای انجام این کار میتوانید از ابزارهایی مانند Fullstoy و Hotjar Mouseflow استفاده کنید. دقت داشته باشید که زیادی از این ابزار استفاده نکنید؛ چرا که سبب کاهش سرعت بارگزاری سایتتان میشود.
با استفاده از این نرخ تبدیل، علاوه بر کاهش هزینهها میتوان دید واضحی از عملکرد تیم بازاریابی نیز به دست آورد. گوگل آنالیتیکس یکی از قدرتمندترین ابزارهای رایگان برای تحلیل و بهبود نرخ تبدیل است. این پلتفرم امکانات گستردهای برای ردیابی و تحلیل رفتار کاربران در اختیار ما قرار میدهد. با استفاده از این ابزار میتوانیم اهداف مختلفی را تعریف کنیم و نرخ تبدیل را برای هر کدام از این اهداف به صورت جداگانه بررسی کنیم. همچنین میتوانیم منابع ترافیکی که نرخ تبدیل بالاتری دارند را شناسایی کنیم و بودجه تبلیغاتی خود را بر روی این منابع متمرکز کنیم. گوگل آنالیتیکس این امکان را فراهم میکند تا مسیر حرکت کاربران در سایت را دنبال کنیم و بفهمیم چه صفحاتی بیشترین تاثیر را بر نرخ تبدیل دارند.
کال تو اکشن به معنی اقدام به عمل است و شامل لینکها و دکمههایی است که در صفحات وب، کاربر را به یک هدف تعین شده هدایت میکند. این کال تو اکشنها اغلب به هدف جذب سرنخ در نقاط مختلف یک وبسایت قرار میگیرد. نکتهی مهم در این مورد این است که اگر میخواهید مردم اقدامی انجام دهند باید تا حد ممکن این کار را برای آنها ساده کنید. بازدیدکنندگان را به درستی راهنمایی کرده و اطلاعات کافی برای این اقدام در اختیارشان قرار دهید و هدف خود را شفاف بیان کنید. ردیابی نرخ تبدیل به شما امکان میدهد عملکرد صفحات وب و برنامههای خود را اندازهگیری کنید.
حتی بهبود کوچکی در نرخ تبدیل میتواند تاثیر قابل توجهی بر درآمد کلی کسبوکار داشته باشد. نرخ تبدیل به شما کمک میکند تا منابع و بودجه خود را بهینهتر مدیریت کنید. با دانستن اینکه کدام کانالهای بازاریابی موثرتر هستند، میتوانید بودجه بیشتری به آنها اختصاص داده و از هدررفت منابع جلوگیری کنید. نرخ تبدیل یا کانورژن ریت یکی از مهمترین شاخصهای عملکردی به شمار میرود که موفقیت استراتژیهای بازاریابی و فروش را نشان میدهد. این معیار کلیدی به صاحبان کسبوکار کمک میکند تا درک کنند چه درصدی از بازدیدکنندگان وبسایت یا مشتریان بالقوه، به مشتریان واقعی تبدیل میشوند. نرخ تبدیل میتواند شامل اقدامات مختلفی مانند خرید محصول، ثبتنام در خبرنامه، دانلود اپلیکیشن یا تکمیل فرمهای تماس باشد.
برای مثال اگر در ماه 1 میلیون تومان خرج میکنید تا 500 بازدیدکننده به سایت خود جذب کنید، اگر بتوانید نرخ تبدیل را دوبرابر کنید اساسا عایدی از هزینه تبلیغ خودتان را دو برابر کردهاید. در حالی که همان سود قبلی را به دست میآورید یا اینکه درآمد اضافی را در برنامههای تبلیغاتی جدید سرمایهگذاری کنید. ردیابی نرخ تبدیل به شما این امکان را میدهد که عملکرد صفحات وب و اپلیکیشنهای خود را بسنجید. همینطور میتوانید مشخص کنید که چند درصد از کاربرانتان به اهدافی که تعیین کردهاید، میرسند. در نتیجه میتوانید موفقیت سایت یا اپلیکیشن خود را بسنجید و زمینههایی که نیاز به بهبود دارند را شناسایی کنید. این کار در سایتهای با محصولات متنوع هم میتواند کار بسیار با ارزشی باشد.
آنها یک نسخهی آزمایشی ساختند که توصیه نامه شرکتها همراه با لوگوی شرکت ارائه دهنده توصیه نامه در آن درج شده بود. هر کدام از این موارد نیاز به تخصصهای مرتبط با خود را دارد و باید با استفاده از متخصصین هر حوزه فضای سایت یا فروشگاه خود را آماده سازی کنید. به کمک این روش فارغ از اینکه چه چیزی میفروشید میتوانید یک مغازه جدید و پرسود داشته باشید. بهصورت معمول میزان CRO از تقسیم تعداد تبدیل به تعداد ویزیتور بهدست میآید اما ممکن است همانطور که در این ویدئو توضیح داده شد، عوامل دیگری هم در محاسبه در نظر گرفته شوند. Conversion Rate Optimization (CRO) یک فرآیندِ سیستماتیکِ افزایش درصد بازدیدکنندههایی از سایت است که اکشن و عمل موردنظر ما را انجام میدهند.
اما موضوع اصلی این است که هر مغازهای و هر مغازهداری، conversionهای خودش را میشناسد، بدون اینکه حتی چیزی خوانده باشد. آنها کاملاً اطلاع دارند که باید چه کار کنند تا احتمال کانورت کردن افزایش پیدا کند. در واقع نرخ تبدیلشان را میشناسند و میدانند که چطور میتوانند آن را بهبود بخشند. نرم افزار CRM همکار میتواند در تسهیل مدیریت ارتباط با مشتریان به کسبوکارها و سازمانها کمک کند که در نهایت منجر به افزایش میزان فروش و رضایت مشتریان آنها میشود. در طرف دیگر، تصور کنید از ۱۰ هزار بازدیدکننده، فقط ۵ کاربر به صورت تصادفی اقدام هدف شما را انجام داده باشند، همین میزان کافیست تا نرخ تبدیل شما از ۵ به ۴.۹۵ درصد تبدیل شود.
این تغییرات میتواند در محتوا، تجربه کاربری و سایر جنبههای وبسایت یا برنامه باشد. نکته مهم در مورد CRO این است که به شما کمک میکند نسبت به گذشته، از ترافیک ورودی خود استفاده بهینهتری داشته باشید. برای مثال، اگر اقدام موردنظر شما خرید کاربران باشد، حتی بدون افزایش ترافیک ورودی به سایت، بهبود نرخ تبدیل شما از ۱ درصد به ۲ درصد، فروش شما را دو برابر خواهد کرد. یکی از عوامل کلیدی در جلوگیری از فرار مشتریان و افزایش نرخ تبدیل، هماهنگ بودن پیامهای تبلیغاتی با محتوای صفحات سایت است. Message Match (هماهنگی پیام) به معنای تطابق دقیق آنچه که در تبلیغات یا ایمیلها گفته میشود با محتوای صفحات سایت است.
نرخ تبدیل سایت به قدری اهمیت دارد که حتی بهبود جزئی آن میتواند سود چشمگیری برای کسب و کارها داشته باشد. نرخ تبدیل همیشه نباید به کلیک مراجعه کند، همچنین میتواند به رویدادهای تبدیل در پایین قیف اشاره کند. به عنوان مثال، میتوان درصد کاربرانی را که برای نصب برنامه یا تکمیل عملکرد درون برنامهای اقدام کردهاند، محاسبه کرد. این امر برای تبلیغکنندگان و بازاریابان از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا به آنها کمک میکند تا کاربران با ارزش را شناسایی کنند. سپس میتوان این اطلاعات را برای کمک به هدفگذاری و بهینهسازی عملکرد کمپین به داخل قیف بازگرداند.
یکی از روشهای افزایش نرخ تبدیل وبسایت این است که درخواستهای فراخوان به عمل یا CTAهای خود را به صورت شفاف و مشخص، پیش روی مخاطبان و بازدیدکنندگان قرار دهید. به عنوان مثال اگر بخواهیم بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت خود جذب کنیم، لازم است وضعیت سئوی سایت خود را بهتر کنیم. برای بهبود وضعیت سئو، چارهای جز افزایش سرعت سایت، زیباتر کردن وضعیت ظاهری و ویرایش رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) سایت خود نداریم. تمام این کارها، باعث بهبود عملکرد و در نهایت منجر به بهبود وضعیت کسب و کار ما خواهد شد. به عنوان مثال در صورتی که بخواهیم نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهیم و اصطلاحاً دنبال بهینه سازی آن باشیم، باید تستها و تغییرات مختلفی روی سایت انجام دهیم.
همدلی با مشتری باعث میشود تا مشتریان احساس کنند شما به نیازهایشان اهمیت میدهید و این امر باعث ایجاد ارتباطی بلندمدت و تبدیل آنها به مشتریان وفادار خواهد شد. ابتدا ببینیم بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟ فرآیند شناسایی اهداف تبدیل، محاسبه نرخ تبدیل این اهداف و بهینه سازی سایت یا اپلیکیشن برای بهبود نرخ تبدیل به بهینهسازی نرخ تبدیل یا CRO معروف است. فرایند CRO در خصوص اینکه چرا بازدیدکنندگان به مشتری تبدیل نمیشوند، فرضیههایی تعریف میکند. طی تست A/B دو نسخه از یک صفحه (برای مثال صفحه لندینگ سایت) در مقابل هم قرار میدهیم و آنها را آزمایش میکنیم تا ببینیم کدام یک بهتر عمل میکند. برای بهبود نرخ تبدیل، همواره باید بررسی کنید که محتوای شما چه ارزشی به مخاطبان میدهد.
اگر شما بتوانید با شناسایی دقیق افراد و شخصی سازی این پکیجها کار را اجرایی کنید، میتوانید تا حد بسیار بالایی نرخ تبدیل خود را افزایش دهید و کار خود را سادهتر کنید. در گذشته امکان این کار در فروشگاه حضوری وجود نداشت ولی در حال حاضر به کمک هوش مصنوعی و سامانه ترددشمار شما میتوانید به نوعی این تست را اجرایی کنید. شما میتوانید با ایجاد تغییر در دکور یا طراحی داخلی میزان نرخ تبدیل مشتری را مورد محاسبه قرار دهید و بهترین روشها را اجرایی کنید. در نهایت، CRO به بررسی محتوا و شیوه ارائه پیامهای بازاریابی میپردازد که به افزایش درک و درگیری کاربران با محتوا کمک میکند. در مجموع، CRO با بررسی جامع تجربه کاربری و اعمال بهبودهای مبتنی بر داده، به ارتقای کلی تجربه کاربری و افزایش مشارکت و نرخ تبدیل کاربران کمک میکند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری